Menata Hati

♥ Hidup adalah rangkaian proses belajar yang tak pernah henti. Kita belajar bersyukur walau tidak cukup, belajar ikhlas walau tak rela, belajar taat walau berat, belajar memahami walau tak sehati, belajar memaafkan walau tlah terlanjur luka.....berdiri dgn 2 kaki walau gontai tak boleh hati lemah..
♥ Jadikan masa lalu sebagai pengalaman dan pengajaran. Masa yg sedang berjalan kita isi dengan amalan dan masa yg akan datang jangan terlalu diangan-angankan. Kerjakan apa yg hendak engkau kerjakan jangan menunda-nunda..
♥ hati diibaratkan sebagai raja pada anggota badan, ia berkuasa mengarahkan  untuk melakukan kebaikan dan keburukan.andai kata seseorang melakukan perbuatan yang keji dan dilarang, itu bermakna seseorang itu mempunyai hati yang sakit.Namun kita perlu ingat, manusia dikurniakan akal untuk berfikir dalam membuat sesuatu tindakan. Ayuh obatilah hati yamg sakit sebelum ia menjadi semakin parah 
  
♥ HATI manusia adalah kandungan RAHASIA dan sebagian lebih mampu merahasiakan dari yang lain. Bila kamu MOHON sesuatu kepada Allah 'Azza wajalla maka mohonlah dengan PENUH KEYAKINAN bahwa do'amu akan TERKABUL. Allah TIDAK AKAN MENGABULKAN do'a orang yang HATInya LALAI dan LENGAH. (HR. Ahmad)

Komentar